ІВАНО-ФРАНКІВСЬКГАЗ ЗБУТ Меню
104

контакт-центр

Контакт-центр 0342 76 63 04

Контакт-центр0342 76 63 04

29.11.2016 / 13:36

Правила постачання природного газу

Правила розроблені на виконання пункту 17 частини третьої статті 4 Закону України "Про ринок природного газу" та регулюють відносини, які виникають між постачальниками та споживачами природного газу, з урахуванням їх взаємовідносин з операторами газорозподільної системи/газотранспортної системи.

Правила постачання природного газу затверджені Постановою НКРЕКП від 30 вересня 2015 року № 2496 і набули чинності 27 листопада 2015 року. Із змінами і доповненнями, внесеними постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг,
 від 11 серпня 2016 року N 1418.

Постачальник має право:

  • укласти договір постачання природного газу в порядку, визначеному цими Правилами;
  • отримувати від побутового споживача плату за поставлений природний газ;
  • вимагати від побутового споживача відшкодування збитків у передбачених цими Правилами випадках;
  • ініціювати припинення постачання природного газу побутовому споживачеві;
  • безперешкодного доступу до лічильників газу, встановлених у побутового споживача, для перевірки показань фактично використаних побутовим споживачем обсягів природного газу;
  • проводити разом із побутовим споживачем звіряння фактично використаних обсягів природного газу з підписанням відповідного акта;
  • інші права, передбачені цими Правилами та чинним законодавством.

 Постачальник зобов'язаний:

  • забезпечити безперервне постачання газу в порядку, передбаченому договором;
  • публікувати в засобах масової інформації та на власному сайті чинну редакцію цих Правил та договору постачання природного газу побутовим споживачам, а також перелік послуг, що надаються побутовому споживачеві;
  • публікувати в засобах масової інформації та на власному сайті детальну інформацію про зміну цін на природний газ за п'ять днів до введення їх у дію (норма діє для постачальників із спеціальними обов’язками);
  • надавати побутовим споживачам інформацію, передбачену Законом України«Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення», зокрема щодо ціни природного газу, порядку плати за спожитий природний газ, прав та обов’язків побутового споживача, дані про фактичні нарахування (обсяг та вартість) за послуги з газопостачання та інші відомості згідно з вимогами та умовами цих Правил, як вказано в договорі постачання природного газу побутовим споживачам. Жодні додаткові витрати за надання інформації побутовим споживачем не оплачуються;
  • видавати побутовому споживачеві безоплатно платіжні документи або абонентські книжки з бланками квитанцій (якщо за умовами договору вони є способом розрахунку);
  • розглядати в установленому порядку претензії побутового споживача щодо нарахувань за спожитий природний газ з урахуванням вимог пункту 9 розділу VI цих Правил і за наявності відповідних підстав задовольняти його вимоги;
  • укладати з побутовим споживачем договір постачання природного газу, якщо він є постачальником із спеціальними обов’язками;
  • відкрити в уповноваженому банку поточний рахунок із спеціальним режимом використання для зарахування грошей за спожитий природний газ та зазначати його номер у договорі (норма діє для постачальників із спеціальними обов’язками);
  • у разі перерахування побутовими споживачами грошей за спожитий природний газ на інші рахунки постачальника (крім поточного рахунку із спеціальним режимом використання для зарахування грошей за спожитий природний газ) повернути їх за заявою побутового споживача або з власної ініціативи в триденний строк з моменту надходження (норма діє для постачальників із спеціальними обов’язками);
  • визначати ціну на природний газ з урахуванням вимог чинного законодавства;
  • дотримуватися мінімальних стандартів та вимог до якості обслуговування споживачів природного газу;
  • створити точки контакту для надання інформації побутовим споживачам. Контактні дані і режим роботи кожної контактної точки мають бути передбачені у заяві-приєднанні та/або договорі постачання природного газу побутовим споживачам і на веб-сайті постачальника у мережі Інтернет;
  • надати побутовому споживачеві остаточний рахунок після зміни постачальника або розірвання договору постачання природного газу побутовим споживачам не пізніше ніж через шість тижнів після такої зміни або розірвання договору;
  • виконувати інші обов’язки, передбачені цими Правилами та чинним законодавством.

 Постачальник є відповідальним за:

  • порушення вимог цих Правил;
  • несвоєчасне надання інформації або надання недостовірної інформації;
  • безпідставне припинення газопостачання.
  • У разі порушення постачальником цих Правил та умов договору постачання природного газу побутовий споживач подає постачальнику претензію, складену в довільній формі. Постачальник повинен протягом п'яти робочих днів усунути порушення чи надати побутовому споживачеві обґрунтовану відмову.
  • Постачальник не відповідає за ненадання або неякісне надання послуг з газопостачання, якщо це сталося з вини побутового споживача (відмова в доступі до об’єкта споживача представникам постачальника у випадках, передбачених цими Правилами) або внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного, природного або екологічного характеру.
  • У разі коли між побутовим споживачем і постачальником не досягнуто згоди про надання послуг з газопостачання, розмір їх оплати, відшкодування збитків, спірні питання вирішуються в судовому порядку.
  • Споживач та постачальник не обмежуються в праві звернутися до Регулятора чи його територіальних підрозділів за відповідними роз’ясненнями щодо тлумачення цих Правил та правовідносин на ринку природного газу.